Trendyol, 2010 yılında Demet Mutlu tarafından kurulan bir e-ticaret sitesiyken hızlı bir şekilde büyümüş ve e-ticaret pazaryeri platformu haline gelmiştir. Alıcılar ve satıcıların buluştuğu bu pazaryeri platformu Türkiye’nin en büyük pazaryerlerinden birisidir. Bu platformda ürün satışı yapmak isteyen işletmeler kendilerine ait bir mağaza açabilmekte ve ürünlerini listeleyerek satışa sunabilmektedir.
Trendyol müşteri memnuniyetini ön planda tutan bir pazaryeri platformu olduğu için bu platform üzerinden satış yapacak her markanın dikkat etmesi ve bilmesi gereken belirli şeyler bulunmaktadır. Aksi takdirde işletmeler müşteri memnuniyetini sağlayamayacak ve bu da satışların azalmasına neden olacaktır.
Trendyol’da Satıcı Olmak İsteyenlerin Bilmesi Gerekenler adlı bu yazımızda Trendyol’da satış yapacak olan firmaların bilmesi ve dikkat etmesi gereken konular hakkında sizleri bilgilendireceğiz.
Ürün Seçimine ve Tedarik Zinciri Yönetimine Önem Verin
Trendyol’da satıcı olmak istiyorsanız ürün seçimini iyi bir şekilde yapmanız gerekmektedir. Trendyol büyük bir pazaryeri platformu olduğu için buradan satış yapan kişi sayısı oldukça fazladır. Bu nedenle Trendyol’da satıcı olmak isteyen herkesin iyi bir ürün seçimi yapması ve ürün fiyatlandırmasını profesyonelce yapması gerekmektedir.
Böylece iyi ürün seçimi ve müşteri dostu fiyatlandırma stratejisiyle hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek uygun fiyatlı ürünler seçebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Ürün Görsellerine Önem Verin
Trendyol’da satıcı olan her marka ürün görsellerine önem vermelidir. Çünkü Trendyol’dan alışveriş yapan kişilerin ürünler ile teması fotoğraflar üzerinden gerçekleşmektedir. Bu noktada ürün görseli sayısı ne kadar fazla olursa tüketicilerin ürünlerinizi inceleme ve satın alma şansı o kadar artış gösterecektir.
Bu yüzden Trendyol’dan satışını yapacağınız ürünleri mağazanıza yüklerken birden fazla ürün fotoğrafı kullanmaya özen gösterebilir ve böylece satışlarınızı artırabilirsiniz.
Lojistik ve Kargo Süreçlerini Profesyonelce Yürütün
Trendyol’dan ürün satışı yapan her marka lojistik ve kargo süreçlerini profesyonel bir şekilde yönetmelidir. Markaların teslimat süreçlerindeki başarısı doğrudan mağaza puanını olumlu ya da olumsuz etkileyeceği için erken teslimata önem vermeniz gerekir.
Trendyol’dan satış yapan markalar belirli bir termin süresi içerisinde ürünlerini kargoya vermeli ve müşterilerine teslim etmelidir. Aksi takdirde hem mağaza puanı düşecek hem de markaların ihlal puanı artış gösterecektir. Bu yüzden markanızın lojistik ve kargo süreçlerini profesyonelce yönetmeye özen gösterebilir ve ürünlerinizi hızlıca kargoya verebilirsiniz.
Komisyon Oranlarına Göz Atın
Trendyol’dan satış yapan işletmeler sattıkları her ürünün bulunduğu kategoriye göre Trendyol’a komisyon ödemektedir. Trendyol komisyonları ise her zaman hak edişler üzerinden kesilmektedir. Trendyol komisyon hesaplama işlemi yapmadan ürün fiyatı belirlemek de markaların kârlılığını olumsuz etkileyebilmektedir.
Sizler de Trendyol’da satış yapacaksanız ürünlerinizi yüklemeden önce satış yapacağınız kategoriye göre belirlenen komisyon oranlarını inceleyebilir ve böylece ürün fiyatlarınızı doğru bir şekilde belirleyerek kârlılığınızı artırabilirsiniz.
Trendyol’da Reklam Çalışması Yapın
Trendyol her ne kadar hazır bir müşteri kitlesine sahip olan bir e-ticaret pazaryeri olsa da bu platform üzerinden satış yapan kişi ve işletmeler birçok marka ile rekabet etmektedir. Genellikle hedef kitlelerine ulaşmak isteyen markalar ise ürün ve hizmetlerini Trendyol reklamları ile kişilere tanıtmaktadır.
Ürün ve hizmetlerinizi arama sonuçlarında üst sıralara çıkarmak için sizler de Trendyol reklam paneliniz üzerinden ürün, bütçe ve reklam türünü seçerek çalışmalar yapabilir ve mağazanızda sattığınız ürünleri arayan kişilere daha kolay bir şekilde ulaşarak satışlarınızı artırabilirsiniz.
Trendyol Kuponları Tanımlayın
Trendyol’da satış yaparken paneliniz üzerinden kupon tanımlayabilir ve mağazanızdan alışveriş yapmak isteyen kişilere indirimli bir şekilde satış yaparak satışlarınızı artırabilirsiniz.