Saadet Partisi Antalya Milletvekili Şerafettin Kılıç, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat IŞIKHAN'a "Kamu Çağrı Merkezi Çalışanları" hakkında verdiği soru önergesinde şunları dile getirdi;

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

 

Aşağıdaki sorularımın Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Sayın Prof. Dr. Vedat IŞIKHAN tarafından Anayasanın 98’inci ve İçtüzüğün 96 ve 99’uncu maddeleri gereğince yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim. 15.06.2023

Şerafettin KILIÇ

Antalya Milletvekili

Kamu Çağrı Merkezleri; vatandaşlarımızın bakanlıklarda ve devlet kurumlarındaki iş ve işlemleri, yaşadıkları problemlerin çözümü için tüm mevzuatı, işleyiş sürecini bilerek, vatandaşlara bilgi vermek, hızlı çözümler üretebilmek, zaman ve mekân gözetmeksizin her an vatandaşlarımızın devlet ile irtibatını sağlayan uzman kadrolardan oluşan birimlerdir. Firma Personeli olarak anılan, bakanlıkların resmi iletişim merkezlerinde 7 gün 24 saat görev yapan çalışanlar, işten çıkarılma kaygısıyla yaşantısına devam etmektedir. Taşeron işçilere kadro çalışmasında kapsam dışı bırakılan Kamu Çağrı Merkezi Çalışanları yeni dönemde kadro bekliyor.

Bu bağlamda;

1.      Türkiye genelinde resmî kurumlarımızda görev yapan Kamu Çağrı Merkezi Çalışanı sayısı toplamda kaçtır?

2.      Taşeron çalışanların kadroya alınmasına ilişkin yapılan çalışmalarda Kamu Çağrı Merkezi Çalışanları bugüne kadar neden kapsama alınmamıştır?

3.      Bu dönemde taşeron çalışanların kadro kapsamına alınmasına ilişkin yeni bir çalışmanız olacak mıdır? Bu doğrultuda bir planlamanız varsa yapılacak düzenleme Kamu Çağrı Merkezi Çalışanlarını kapsayacak mıdır?

4.      Kamu Çağrı Merkezi Çalışanları ile kurumlarımız arasında aracı pozisyonunda bulunan taşeron firmaların kurumlarımıza ek maliyet yükü yıllık ne kardır? Bu yükün kaldırılması veya azaltılmasına yönelik çalışmalarınız nelerdir?