Alman lüks otomobil üreticisi Porsche araçlarında kullndığı logosunu yeniledi. Eskisinden çok farklı olmayan sadece küçük değişimler yapılan logo sonbahardan itibaren yeni modellerde kullanılacak.
1930'lu yıllarda kurulan Porsche daha önce 1952, 1954, 1963, 1973, 1994 ve 2008 yıllarında logosunda değişim yapmıştı. Geçmişte de bu değişimler bugün olduğu gibi küçük dokunuşlarla olmuştu.
Aradaki küçük farklara gelirsek, kabartmalı arka doku artık daha düz hale getirilmiş. Kırmızı alanlardaki noktalı kabartmalar ise petek dokusuna dönüşmüş. Ortadaki şahlanan at daha belirgin ve agresif hale getirilmiş. “Stuttgart” yazısı da yeni logo da daha belirgin olarak geri geliyor.
Marka ayrıca yeni araç alanlara isterse eski logolardan birini de temin edebiliyor.
Logosunu değiştiren markalara Alman devi Audi de eklendi. İkonik dört halka sabit kalırken logo artık 2 boyutlu hale geldi.
"İyi tasarım daha az değişikliktir"
Markanın tasarım başkanı Marc Lichte, ”İyi tasarım, daha az değişikliktir” sözleriyle yapılan ufak dokunuşu özetledi. Mevcut krom halkalarla karşılaştırıldığında, yeni tasarımda kullanılan siyah arka plan üzerine beyaz halkların logonun uzaktan daha görünür olmasını sağladığı belirtildi.
Netflix'in yeni logosu
Online film ve dizi platformu Netflix dikkat çeken bir yeniliğe gitti. Şİrketten yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Biraz kişisel haberler: bugünden itibaren orijinal şovlarımız için yeni bir logo animasyonumuz olacak. Netflix'i güzel kılan dillerin, hayranların, hikayelerin ve yaratıcıların spektrumunu gösteriyor. siz sormadan söyleyelim: ses değişmeyecek. "
Volkswagen'in yeni logosu
VW Frankfurt Otomobil Fuarı öncesinde ID.3 adlı ilk elektrikli otomobilini resmi olarak tanıttı.
Alman otomotiv devinin elektrikli modellerinde kullanacağı yeni logosu da görücüye çıktı.
Şirket bu otomobilde 3 farklı batarya seçeneği sunulacak.
Bu seçenekler 45 kW-saat (330 km menzil), 58 kW-saat (420 km menzil) ve 77 kW-saat (550 km menzil) şeklinde.
Volkswagen logosunun evrimi
Volkswagen'in 1939 yılından günümüze logo evrimi.
Firma logo değişikliği ile gündemde. En son 2013'te böyle bir değişikliğe giden girma Yeni logo ile şirket yeni posta servisini de duyurdu.
Facebook'un yeni logosu
Son dönemde veri skandalları ile gündemde olan Facebook logosunu değiştirdi. Facebook'tan yapılan açıklamada, 15 yıl önce tek bir uygulama olarak yayın hayatına başlayan platformun, bugün insanlar arasında iletişim sağlamak, iş geliştirmek gibi çeşitli amaçlar için ürün paketi sunduğu bildirildi.
Yeni logonun, şirketin platformlarına özel olarak farklı renklerde kullanılması bekleniyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Facebook Üst Düzey Pazarlama Yöneticisi Antonio Lucio, Facebook tarafından sunulan ürünler konusunda daha net olma amacıyla şirketin logosunu güncellediklerini belirterek, tanıtılan yeni logonun Facebook şirketinin kendi markasını ve kurumsal kimliğini koruyarak şirket ve uygulamaları arasında ayrım oluşturacağını kaydetti.
Lucio, yeni logonun anlaşılırlık amacıyla tasarlandığını, şirket ve uygulama arasında görsel ayrım oluşturma amacıyla özel tipografi ve büyük harf kullanımının tercih edildiğini aktardı.
Logo, Facebook uygulaması değil ana şirketin yeni logosu olarak gösteriliyor. Şirket, bu logoyu yakın dönemde bünyesinde bulunan Instagram ve WhatsApp içerisinde de kullanacak.
BMW’nin yeni logosu
BMW oldukça radikal bir değişime imza attı. Alman otomotiv şirket 23 yıl sonra logosunu değiştirdi. Şirket en son 1997 yılında benzer bir değişikliğe gitme kararı almıştı.
BMW Müşteri Markası Kıdemli Başkan Yardımcısı Jens Thiemer konu ile ilgili yayınladığı mesajda şu ifadelere yer verdi:
“Yeni logo ve marka tasarımı, markanın mobilte ve gelecekte sürüş keyfi için önemini ve alaka düzeyini simgeliyor”
Intel 14 yıl sonra logosunu değiştirdi işte yeni logo
11.nesil Tiger Lake işlemcilerini kamuoyuna tanıtan Intel aynı etkinlikte 14 yıldır kullandığı logonun yerini alacak yeni logosunu da görücüye çıkardı.
Yeni logonun, eski logonun mirasını taşıdığını ifade eden şirket, mavi ve beyaz renk kombinasyonunu kullanmaya devam etti.
Şirket daha önce 2006 yılında 1969'dan beri kullanımda olan logosunu yenileme kararı almıştı. Öte yandan yeni logo ile birlikte Intel iRIS, Xeon, Evo, Core, Pentium, Optane logoları da güncellendi.
HAVELSAN çeyrek asırlık logosunu yeniledi
HAVELSAN'dan yapılan açıklamaya göre, logo değişikliği, HAVELSAN Merkez Yerleşkesi'nde gerçekleştirilen lansmanla kamuoyuna duyuruldu.
Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı Genel Müdürü Sadık Piyade, HAVELSAN Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Murat Şeker, HAVELSAN Genel Müdürü Mehmet Akif Nacar ve HAVELSAN yöneticilerinin katıldığı tören, HAVELSAN sosyal medya hesaplarından canlı yayınlandı.
Lansmanın açılış konuşmasını gerçekleştiren Nacar, yeni bir vizyon, strateji ve teknoloji aklının olmazsa olmazının, yepyeni bir yüz ve marka kimliği olduğunu kaydetti. Nacar, logo değişiminin, HAVELSAN'ın teknolojik dönüşümünün ve vizyonunun bir parçası olduğunu dile getirdi.
HAVELSAN Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Murat Şeker, güçlü bir kurum imajının en bilinir simgelerinden biri olan logonun önemine vurgu yaparak, "Dünümüzü unutmadan, çizgimizi bozmadan, geçmişimizden aldığımız ilham ve deneyimle çağın gereksinimleri için çalışıyor, büyük bir inanç ve verimlilikle yarınları kodluyoruz." dedi.
İsmail Demir ise "Türk savunma sanayinin önemli aktörlerden biri olan HAVELSAN'ın yaklaşık çeyrek asırlık logosunun değişimi bir anlamda; salgınla mücadele edilen şu dönemde sektörümüzün kararlılıkla çalışmaya devam ettiğinin ve edeceğinin bir göstergesidir. Bu süreçte katkısı ve emeği olan herkesi kutluyor, yeni logonun HAVELSAN'a hayırlı olmasını diliyorum." ifadelerini kullandı.
Burger King 21 yıl sonra logosunu değiştirdi
Yeni logonun retro tasarımlardan esinlenerek ortaya çıktığını belirten şirket, ilhamlarını 1969 yılından 1999’a kadar kullanılan eski logodan aldıklarını dile getirdi. Daha yuvarlak detaylara sahip bu yeni logo, markanın görsel kimliği haline gelecek.
Markanın yeni logosu yakın bir zamanda tüm reklamlarda ve ambalajlarda görülecek. Ancak şirketin dünya çağındaki 19 bin restoranının tamamen yenilemesi, biraz zaman alacak.
Şirket, yenilenen logosunu çalışan üniformalarına da yansıtacak ve reklamlarında kendi çalışanlarına yer verecek.
Son dönemde logosunu değiştiren bir başla şirket ise KIA...
KIA ilk olarak 1994'te tanıttığı ve 2004 yılında güncellediği logosunu değiştirdi. El yazısını andıran yeni logo, Güney Kore'nin Incheon kentinde bir havai fişek gösterisiyle tanıtıldı.
Eskiden şaşırtma gücü anlamına gelen "The Power to surprise" olan KIA sloganı da logo ile birlikte değişti. "Movement that inspires" yani ilham verici hareket, artık KIA'nın yeni sloganı olacak.