Güney Kore’de 179 kişinin hayatını kaybettiği Jeju Air kazasıyla ilgili kritik detaylar ortaya çıktı. Ulaştırma Bakanlığı, uçaktan çıkarılan kara kutuların felaketten 4 dakika önce kayıt yapmayı durdurduğunu açıkladı. 29 Aralık'ta Tayland’dan Güney Kore'nin Muan kentine inmek üzere olan Boeing 737-800 tipi uçak, iniş sırasında beton bariyere çarparak alev aldı. Bu, Güney Kore’nin topraklarında yaşanan en büyük havacılık felaketi olarak kayıtlara geçti.

KARA KUTULARDA VERİ KAYBI

Ulaştırma Bakanlığı, uçuş veri kaydedici (FDR) ve kokpit ses kaydedicinin (CVR), kazanın hemen öncesindeki dört dakikalık sürede veri kaydetmediğini belirtti. Hasarlı kara kutuların Güney Koreli yetkililer tarafından kurtarılamaz olduğu belirtilirken, analiz için ABD Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu’na gönderildi. Veri kaybının nedeni henüz tespit edilemezken, Bakanlık, kazanın nedenini anlamak için araştırmaların sürdüğünü açıkladı.

İşgalci İsrail ordusu Batı Şeria'nın birçok bölgesine baskın düzenledi İşgalci İsrail ordusu Batı Şeria'nın birçok bölgesine baskın düzenledi

KAZANIN SEYRİ VE İDDİALAR

Pilotun iniş denemesi sırasında, kuş çarpması uyarısında bulunduğu ve ardından iniş takımlarındaki sorun nedeniyle ilk inişten vazgeçtiği öğrenildi. İkinci deneme sırasında ise uçak pisti aşarak beton bariyere çarptı ve patladı. Pilotun kuş çarpması nedeniyle uçağın kontrolünü kaybettiği ihtimali üzerinde duruluyor. Ayrıca, kurtarılan motorlardan birinde “tüy kalıntıları” bulunduğu açıklandı. Ancak yetkililer, kuş çarpmasının doğrudan bir motor arızasına yol açmayabileceğini vurguladı.