Son aylarda yaşanan enflasyon ve fiyat artışları vatandaşın belini bükerken, kış mevsiminin de yaklaşmasıyla fiyat pahalılığı kendisini iyiden iyiye hissettirmeye başladı. Mont kaban ve botlar vitrindeki yerlerini aldı.

Merkez Bankası'nın fiyatı en çok artan ürünler arasında giyim de yer alırken, bazı online alışveriş siteleri bankalarla anlaşma yaptı.

Habertürk’ten Fundanur Öztürk’ün haberine göre kredi kartı taksit sayısında limit olunca 36 aya varan vadelerle kaban ve montlar için alışveriş kredisi kullandırılmaya başlandı.

“Krediye uygun” ifadesiyle satışa sunulan giysiler uzun vadeli kredi seçenekleriyle pazarlanıyor, örneğin orta kalite bir kışlık mont “36 ay vadeli” alışveriş kredisi kapsamında alınabiliyor.thumbs_b_c_1e73fcdca3e07d6878984bde63388bda

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, "Neredeyse işçilik maliyetlerimiz yüzde 85 yüzde 90 civarı bir artış gösterdi. Enerji fiyatları zaten malum biliyorsunuz yüzde 400'lere yüzde 500'lere varan artışlara maruz kaldık. Kredi kartı alışverişlerinde bir takım taksitlendirme sınırları var. Online platformlar bankalarla kampanyalar yaparak sorunu farklı şekilde aşmaya çalışıyorlar” dedi.

"Hane halkının alım gücü ciddi yavaşladı"

Kaya, “Hane halkının alım gücünün yavaşlamasıyla hazır giyimde çok ciddi durgunlukla karşı karşıyayız. İşçi çıkarmaları, üretim atölyeleri ve fabrikalar kapanmaya başladı, yerli malların üretiminde ve ihracatında şu an yüzde 20-30 civarında düşüş yaşandı. Şu an Türkiye’de hazır giyimde yapılan alışverişlerin yüzde 60-65’ini turistik yani yabancıların yaptığı alışverişler oluşturuyor.” dedi.thumbs_b_c_e3196c8af3ea95ec28bde3fec0f5b486